Vårvårvår!

Vilket skönt och vackert väder det är idag:-) Jag sitter här och pluggar Kulturhistoria, har prov nästa fredag. Nu är det Romantiken som kommer på prov (som vi har haft typ 3 ggr innan). Men jag älskar verkligen kulturhistoria så jag läser för nöjets skull. Hihi, är jag galen?
Samtidigt lyssnar jag på MEGALOMANIA med MUSE. Den kan man verkligen studera till. Jag skulle vilja åka till Paris och titta på skulturen "Marseljäsen" av Francois Rude, den gjordes under romantiken och visar hur människan grubblade och drömde. Den verkar intressant! Längtar lite tills jag börjar plugga kulturvetenkap. FÄN. HIHI =)
OH! Skulle också vilja se parlamenthuset i London, den är inspirerad av renässansen och gotik.
Nog om det! Snart ska jag göra lite krubb, blir nog makaroner och körvisar. Och sedan återigen studera, eller man kanske ska gå ut och gå med hunden? Det är ju underbart ute. Aja.

Dagens låtar idag:
U2 - Whit or whitout you
Muse - Megalomania
Metallica - Cyanide
Metallica - Unforgiven III
Smashing pumpkins - To forgive
Verka serduchka - Danzing (Y)
U2 - Still haven't found what im looking for (Live från Milan, helt underbart)
Portishead - Glorybox


Kommentarer
Postat av: PÖFF

Fina låtar måste jag säga lille kräbb! :D

2009-03-19 @ 22:21:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0