PMS.

Ja. Varför får man pms? Det är fan jobbigt med det. Det går liksom inte att kontrollera. Det händer bara att man får värsta rycket i humöret. Ena stunden skrattar man tills man nästan kissar ned sig och sen kan man bli ledsen av typ ren nonsens? Det är konstigt detta. Varför får man pms? Hm, detta ska jag ta reda på.

Okej! Nu har jag läst lite om detta.
Pms infaller 3-10 dagar innan mens. De flesta får problem med äggstockarna (blä) men det psykiska området dominerar. Man blir lätt nedstämd och humöret är en berg och dalbana. Vi kvinnor blir känslomässigt instabila. Varför? Forskare tror att det beror på en överkänslighet i hjärnan för progesteron och dess nedbrytningsprodukter. Vad kan man göra åt sin pms?
JO LEV ETT SUNT LIV ELLER ÄT BRA P-PILLER. Men det går inte att undvika humörsvängningar innan mens. Alla kvinnor har det. Så ja, vi får leva med detta äckliga pms. Man ska undvika att ha ett stressigt liv.

Hahaha här sitter jag och skriver om pms mitt i plugget.

Men? varför ska kvinnan ha mens och föda barn och allt? Kan inte killar ha nåt? Hahahahah glömde bort, de lider pga av kvinnans pms =D LÖL.

Stackars min Anders =)<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0