"Momento Mori"

Sitter här och pluggar Renässansen och Barocken. Renässansen är lätt som en pläpp. Barocken med för den delen, fast det är typ jättemycket man ska kunna? Orka läsa om teater och dans? Just nu fokuserar jag mig på det viktigaste inom konsten. Det andra tar jag imorgon. Jag har ockå gjort klart "Pälsen" så snart ska den skickas till Vickan.
Måste få ordning på mitt skolliv! Känns som att jag glömmer bort allt som ska in! Det vara späs på med mera inlämningar och uppgifter. Man liksom drunkar i det och dessutom tappar greppet. Så min lösning är att köpa en STORT block som jag ska ha med till skolan och skriva ned ALLT så jag inte glömmer bort. Annars sitter man där dagen innan inlämning och stressar livet av sig. Men nu är allt under kontroll. Allt jag behöver att fokusera på nu är provet på fredag.
Woho. Pratade med min spankalärare idag. Så nu har jag fått böcker. Nu är det bara att sätta igång. Jag är på steg ett och är den enda personen som pluggar på steg ett. Alla andra har läst spanska förut och är på steg tre. Men jag vill faktiskt lära mig ett språk. Bryta lite från "designiga" lektioner. Läraren är verkligen jättesnäll och verkar väldigt förstående! Själva kursen kommer vara på internet, detta är en distanskurs.
Aja. Nu måste jag finslipa texten på "Pälsen".

Fast fan! Jag orkar inte återgå till plugget. Vill bara sitta här & surfa.

Träffade Bella idag på bussen. Båda var trötta. Vi pratade om hur fan vi ungdomar ska klara oss efter studenten. Vi kom fram till att vi kan sälja godis skitbilligt i Norge (Eftersom det är så dyrt). Haha starta eget alltså! Aja vi får se hur det går. Blir nog att stanna kvar i Karlstad och kämpa sig till ett jobb! Vet inte hur jag vill göra, om jag ska plugga vidare eller skaffa ett jobb. Vill ha en paus från pluggandet känner jag.

Herregud, min bror sålde Rockband set:et idag! Nu har han inga trummor eller gitarrer kvar! Det som var så kul. Han hade nåt annat på gång, han ska köpa något annan rockband dret som är mycket än det han hade? Förstår inte riktigt vad han menar men. Iallafall det var några från Kronoparken som köpte det. De gillade vår hund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0