Pink Flöjd.

Ja. Fyfan har pluggat sen jag kom hem. Har kopierat ut varenda målning vi ska kunna och förhört mig tusen gånger. Så nu är färgen i kopiatorn slut. Onödigt gjort. Men man ser bättre med färg och bra bilder. Ifall jag skulle välja målningar så skulle jag välja ifrån expressionismen. Snyggast målningar. Sovrummet i Arles och Stjärnnatt är de snyggaste Van Gogh har målat. Som sagt vi hade studieteknik idag, man lärde sig skitmycket. Har faktiskt tagit mig till den kunskapen nu att skummläsa och skriva ned vad jag kommer ihåg. Det sitter faktiskt bättre i huvudet. Denna dag var inte så dum serru.
Är helt galen i Pink Floyd - Echoe part I! Har lyssnat på den hela kvällen och pluggat. Den är flum men bra. Har suttit och "dansat" för att komma ihåg konstnärerna. Visste du att man memorerar ifall man rör på sig? Eller gör gester? Santsant. Kvällen har bestått av soft headbaning till Pink Floyd samtidigt jag har hysteriskt pluggat. Nu hoppas jag bara på att minnet inte sviker mig på provdagen! Annars får jag väl sitta och dansa i klassrummet för att komma ihåg. Hahaha. Oh! blir mp3 då. Fast det får vi inte ha tror jag. Shit! Vi fick se ett klipp idag på studietekniken. Några som står och spelar basket! Så ska man fokusera på hur många passningar det vita laget gjorde. Vi räknade och räknade. Efter klippet frågade läraren ifall vi såg apan? VILKEN APA? Haha då hade en apa vart där och hoppat och verkligen gjort sig synlig. Det såg inte vi som var osmarta! Vi var för fokuserade på passningarna att vi inte såg den. Det var coolt. Hittade den inte på youtube så sorry.

Nu ska jag plugga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0